2016

Καθημερινή λειτουργία «Εργαστήρι Πολιτισμού»

  1. ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
    Η βιβλιοθήκη διαθέτει περισσότερα από 3.000 παιδικά βιβλία που ολοένα αυξάνονται με αγορές και δωρεές, 40 τάμπλετς, καθώς και μεγάλο αριθμό επιτραπέζιων παιχνιδιών. Τα παιδιά με κάρτα μέλους ξεπερνούν τα 1.100. H συλλογή διαθέτει επίσης έναν αριθμό βιβλίων για γονείς και εκπαιδευτικούς και δέχεται αιτήματα για δανεισμό από σχολικές τάξεις, αγορά νέων τίτλων, θεματικές βιβλιογραφίες και εκπαιδευτικά υλικά, απαραίτητα στην εκπαιδευτική διαδικασία της ευρύτερης κοινότητας των 25 σχολικών μονάδων με τις οποίες το Δίκτυο συνεργάζεται στενά σε τοπικό επίπεδο. Η Βιβλιοθήκη οργανώνει δύο ετήσιες καμπάνιες σχετικά με τα Δικαιώματα του Παιδιού (Νοέμβριο) και το Παιδικό Βιβλίο (Απρίλιο), καθώς και πλήθος εκδηλώσεων με συγγραφείς και εικονογράφους, επισκέψεων σε μουσεία, θέατρο και κινηματογράφο, εκδρομές, ψυχαγωγικές συναντήσεις. Τον Ιούνιο και Ιούλιο λειτουργεί καλοκαιρινό πρόγραμμα με ομάδες ανάγνωσης.
  1. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
    Οι Δημιουργικές Ομάδες συναντιόνται σε εβδομαδιαία βάση με τη συμμετοχή 6-15 παιδιών και με συντονιστές εθελοντές. Λειτουργούν φέτος 21 ανανεωμένες Δημιουργικές Ομάδες με μεγάλο φάσμα ενδιαφερόντων: «Πινέλα, ζωγραφιές και έξυπνες κατασκευές», «Κυνήγι κρυμμένου Θησαυρού», «Μικροί Μουσικοί Εξερευνητές», « Ο Γύρος του Κόσμου σε 10 χώρες», «Μια φωτογραφία διαφορετική από τις άλλες», «Χορωδία», «Τα αγγλικά είναι παιχνίδι», «Τα παιδία παίζει», «Διαβάζω για τους Άλλους», «Σε έναν κόσμο μυθικό», «Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο», «Οι μικροί φίλαθλοι», «Χρωματίζοντας τη μέρα», «Τάϊ Τσι», «Μαθαίνω παίζοντας την Αλβανική γλώσσα», «Μιλάμε με τα χέρια», «Να σβήσουμε τα φώτα να δούμε σινεμά», «Δημιουργικό παιχνίδι στην οθόνη», «Pianoforte», «Μαθαίνουμε, παίζοντας, την αλβανική γλώσσα», «Πολύχρωμα, τρελά πινέλα», «Σουσάμι άνοιξε», «Το δικαίωμα των παιδιών στην πόλη». Επίσης για πρώτη φορά φέτος δύο Δημιουργικές Ομάδες Εφήβων, με τον συγγραφέα Βασίλη Παπαθεοδώρου «Δημιουργική, τι δημιουργική;» και «Εργαστήριο Θεατρικής Αγωγής» για έφηβους, με την ηθοποιό Μαρία Αθηναίου.
  1. ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
    Για παιδιά με προβλήματα στη σχολική, οικογενειακή ζωή και στη μαθησιακή διαδικασία. Μικρές ομάδες των 2-3 παιδιών με εθελοντές δασκάλους. Λειτουργούν 20 τμήματα Μαθησιακής υποστήριξης για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, της Α΄ και της Β΄ Γυμνασίου.

Εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές τάξεις

  1. ΠΛΑΝΟΔΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
    Η Πλανόδια Βιβλιοθήκη είναι μια εφήμερη βιβλιοθήκη που δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να επισκεφθούν τον φανταστικό και συναρπαστικό κόσμο των βιβλίων και να συμμετάσχουν σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα (βλ. αμέσως πιο κάτω: Μικροί αναγνώστες στον κόσμο των βιβλίων, Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;, Το παιδί-πολίτης, Σουσάμι άνοιξε) είτε στο Εργαστήρι Πολιτισμού είτε στην τάξη τους ή σε άλλους χώρους (πλατεία, αυλή σχολείου, δημόσιο κήπο, παιδική χαρά). Μπορεί να διαρκέσει μερικές μόνο ώρες, μία ολόκληρη ημέρα ή και περισσότερες. Η μεταφορά και εγκατάστασή της είναι εύκολη. Όλα τα υλικά χωρούν σε ένα πορτ – μπαγκάζ, απαιτεί μιάμιση περίπου ώρα για να εγκατασταθεί, καταλαμβάνει 25 τ.μ., και περιέχει θεματικές ενότητες βιβλίων, εκπαιδευτικά παιχνίδια, πάζλ, επιτραπέζια και δύο         επιδαπέδια παιχνίδια, για τα δικαιώματα και για το δικαίωμα στην πόλη.
  1. ΜΙΚΡΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που απευθύνεται στους μικρούς αναγνώστες   των σχολικών τάξεων του Δημοτικού σχολείου. Μέσω του βιωματικού εργαστηρίου δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία   να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδικά βιβλία και την κατηγοριοποίησή τους: παραμύθια, ιστορικά, γνώσεων κ.λπ. Στη συνέχεια, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα βασικά μέρη που συνθέτουν ένα βιβλίο, έχουν την ευκαιρία να ξεφυλλίσουν καταλόγους εκδοτών και να επιλέξουν βιβλία που μπορούν να προτείνουν στη βιβλιοθήκη να προμηθευθεί.
  1. ΠΟΣΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ;
    Το Πρόγραμμα έχει ως στόχο να ξεκλειδώσει στα παιδιά τον προβληματισμό και το βίωμα αναφορικά με τη Ετερότητα, μέσα από την προσέγγιση και αναγνώριση των ταυτοτικών, αξιακών και συναισθηματικών παραμέτρων της. Ένα κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο που απέναντι στο φόβο, την αποξένωση, την υποτίμηση και το ρατσισμό, προτείνει θετικές δράσεις, βασισμένες στην ισοτιμία και το σεβασμό των δικαιωμάτων.
  1. ΤΟ ΠΑΙΔΙ-ΠΟΛΙΤΗΣ
    Το Εκπαιδευτικό αυτό Πρόγραμμα έχει στόχο να προσφέρει στα παιδιά το βίωμα και την έννοια του τι σημαίνει πολίτης στη σύγχρονη δημοκρατία, καθώς και ποιο το νόημα της υπεύθυνης στάσης απέναντι στην κοινωνία. Όλα αυτά προσφέρονται στα παιδιά μέσα από απλές δράσεις, πληροφόρηση, έντυπο υλικό, παιχνίδια ρόλων και συμμετοχική παρατήρηση.
  1. «ΣΟΥΣΑΜΙ AΝΟΙΞΕ ΣΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΤΑΜΠΛΕΤΑΣ»
    Η χρήση της Ταμπλέτας ως παιδαγωγική διαδικασία, αναζήτηση και συγκέντρωση πληροφοριών, επεξεργασία δεδομένων, κοινωνικοποίηση και επικοινωνία. Μια ομαδική προσπάθεια να κατακτήσουν τα παιδιά βασικές γνώσεις και δεξιότητες γύρω από τις πλούσιες λειτουργίες που προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος.

Προγράμματα κοινωνικής υποστήριξης

  1. ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ-ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ
    Το πρόγραμμα με τίτλο «ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ – Παιδιά σε κίνδυνο» στοχεύει στην πολλαπλή στήριξη ιδιαίτερα ευάλωτων περιπτώσεων παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο λόγω: φτώχειας, νοητικής υστέρησης, ΑΜΕΑ, μονογονεϊκής οικογένειας, εγκατάλειψης του σχολείου και παιδικής εργασίας ή/και συνδυασμού των παραπάνω. Το πρόγραμμα αφορά παιδιά με ιδιαίτερα πιεστικές βιοτικές ανάγκες, που προκύπτουν από τις παραπάνω περιγραφόμενες συνθήκες φτώχειας σε συνδυασμό με άλλους επιβαρυντικούς παράγοντες όπως είναι η ανεργία των γονιών, οι γονείς-χρήστες, ψυχικά ασθενείς, κλπ.
  1. ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
    Για τις μονογονεϊκές οικογένειες, οι Κυριακές και οι αργίες παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία, καθώς στερούνται συνήθως ενός κλασικού οικογενειακού τραπεζιού που οι άλλες οικογένειες απολαμβάνουν. Στόχος του προγράμματος είναι να προσφέρει την ευκαιρία της συνάντησης γύρω από το Κυριακάτικο τραπέζι που εθελοντές του Δικτύου έχουν φροντίσει κα8ι προσφέρει. Παράλληλα, να ενεργοποιήσει την πρωτοβουλία των μονογονεϊκών γονιών να μαγειρεύουν εναλλάξ και να αφιερώνουν το πρωινό της Κυριακής σε ψυχαγωγικές και μορφωτικές δραστηριότητες.

Εκδηλώσεις που αγκαλιάζουν την κοινότητα

  1. «StrArt» – «Η Πόλη είμαστε εμείς»
    Μια Έκθεση έργων ζωγραφικής και φωτογραφίας που ετοιμάζουν από κοινού ορισμένες από τις Δημιουργικές Ομάδες, το Εικαστικό Εργαστήρι και το Εργαστήρι ζωγραφικής και φωτογραφίας. Τα παιδιά δουλεύουν π άνω σε θέματα που τα βοηθούν να βιώσουν τη γειτονιά και την πόλη ως ζωντανούς οργανισμούς που διαθέτουν πολλές και διαφορετικές πληροφορίες, που αναπτύσσονται και αλλάζουν, που αξίζουν την προσοχή και τη συμμετοχή μας. Με τον τρόπο αυτό γνωρίζουν καλύτερα το δημόσιο χώρο, την ιστορία και τη σημερινή χρήση και λειτουργία των   κτιρίων, την εξέλιξη και την αλλαγή των περιοχών, τις ροές των ανθρώπων που κατοικούν σε αυτές, των γλωσσών που μιλιούνται. Αποτυπώσουν στιγμές της ζωής τους και της πόλης και στο τέλος των εργαστηρίων οργανώνουν μια Έκθεση με τα έργα τους, που φιλοξενείται σε δημόσιους και δημοτικούς χώρους, σε σχολές, σχολεία, πολιτιστικούς οργανισμούς, καταστήματα και στο Εργαστήρι Πολιτισμού. Το έντυπο της Έκθεσης δίνει τη δυνατότητα σε όλους να επισκεφθούν τους χώρους και να δουν τα έργα μέσα από έναν περίπατο στην περιοχή.

Τα Δικαιώματα του Παιδιού ως κοινωνικό και πολιτικό διακύβευμα

  1. ΟΜΑΔΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
    Μια προσπάθεια συλλογικής επεξεργασίας προτεραιοτήτων, θεωρητικών και νομικών ζητημάτων, καθώς και πολιτικών πρωτοβουλιών που αφορούν τα δικαιώματα του παιδιού στη χώρα μας. Η ανάδειξη και προσπάθεια επίλυσης σημαντικών προβλημάτων σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς, ιδρύματα, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και οργανώσεις, ευρωπαϊκά και ελληνικά δίκτυα.

Επιμόρφωση γονιών

  1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ 0-5 ΕΤΩΝ
    Με στόχο τη στήριξη των νέων γονιών ώστε να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για την ανάπτυξη του παιδιού και τις αλληλοεπιδράσεις μέσα στην οικογένεια. Να πληροφορηθούν για υπηρεσίες και παροχές που δικαιούνται. Να ενισχύσουν τις ικανότητές τους για να κατανοήσουν και να χειρισθούν τις ανάγκες των παιδιών τους.
  1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
    Ενημερωτικό και βιωματικό σεμινάριο με στόχο την υποστήριξη των γονιών σε θέματα που αφορούν στην ενίσχυση του ρόλου τους και των δεξιοτήτων τους καθώς και την υποστήριξη τους σε δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν. Θα συζητηθεί μια σειρά από ερωτήματα που απασχολούν τους γονείς και δοκιμάζουν τη σχέση μεταξύ τους και με τα παιδιά.
  1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΟΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
    Ένα σεμινάριο που αποκαλύπτει τις ρίζες της επιθετικότητας και της βίαιης συμπεριφοράς, ώστε να αντιμετωπίσουν εγκαίρως το πρόβλημα. Απευθύνεται σε συλλόγους γονέων, σε υπαλλήλους εταιριών που διαθέτουν προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Καθώς και σε ομάδες γονέων με γενικότερο ενδιαφέρον για το θέμα.

Καμπάνιες

  1. 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
    Η Καμπάνια πραγματοποιείται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, διαρκεί όλο τον μήνα Νοέμβριο και γίνεται σε συνεργασία με περισσότερους από 50 συμπράττοντες φορείς και οργανισμούς όπως ο ΟΠΑΝΔΑ- Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού & Νεολαίας Δήμου Αθηναίων, Ελληνικό Τμήμα IBBY- Κύκλος Παιδικού Βιβλίου, Μουσεία (Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, Μουσείο Ηρακλειδών), Εκδοτικούς οίκους, Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια, μη κυβερνητικούς οργανισμούς (Κέντρο Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας Αθηνών- Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος, Κέντρο Ερευνών «ΡΙΖΕΣ», Ένα παιδί, ένας κόσμος, Πύρνα, QualityNet Foundation) και Βιβλιοθήκες (Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγ. Παρασκευής, Ηλιούπολης, Καλλιθέας, Νίκαιας- Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Χαλανδρίου, Ναυπάκτου, Αικατερίνης Λασκαρίδη). Η καμπάνια περιλαμβάνει δεκάδες εκδηλώσεις που οργανώνουν όλοι οι παραπάνω φορείς, εκπαιδευτικά προγράμματα, ημερίδες, σεμινάρια, καθώς και ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σποτ, Αφίσα αφίσα και Έντυπο.
  1. ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015-ΜΕΡΕΣ ΒΙΒΛΙΟΥ
    Η Καμπάνια πραγματοποιείται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, διαρκεί όλο το μήνα Απρίλιο και γίνεται σε συνεργασία με δεκάδες συμπράττοντες φορείς και οργανισμούς (βλ. παραπάνω). Η καμπάνια περιλαμβάνει δεκάδες εκδηλώσεις που οργανώνουν όλοι οι παραπάνω φορείς, ομάδες ανάγνωσης, εκπαιδευτικά προγράμματα, ημερίδες, σεμινάρια, καθώς και ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σποτ, Αφίσα και Έντυπο. Η φετινή καμπάνια θα έχει το σύνθημα «Βιβλιοθήκη, ο κόσμος μου»

Η στήριξη των φίλων

  1. ΣΤΗΡΙΖΕΙ
    ΄Ενας φορέας (πολιτιστικός, εταιρία, τράπεζα, μουσείο, ίδρυμα, εκδοτικός οίκος) στηρίζει για ένα μήνα το Δίκτυο μέσα από πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις που ο ίδιος επιλέγει: συλλογή βιβλίων, παιχνιδιών ή τροφίμων, δωρεάν εισιτήρια για ένα θέαμα, συμμετοχή των εργαζομένων σε εθελοντικές δράσεις, οικονομική υποστήριξη ενός προγράμματος του Δικτύου, σεμινάριο, διοργάνωση ημερίδας-εκδήλωσης-επίσκεψης σε κάποιο πολιτιστικό χώρο, κλπ.
  1. ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ
    Συνεργασία με σχολεία από κάθε γωνιά της χώρας, με στόχο την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών για συλλογική δράση και αλληλεγγύη, την επικοινωνία, την ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών. Σε αυτό το πλαίσιο οργανώνονται μια σειρά δραστηριοτήτων και κοινών δράσεων όπως δωρεές βιβλίων για τον εμπλουτισμό της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης, επισκέψεις σχολικών τάξεων στο Εργαστήρι, πραγματοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, παράλληλα σεμινάρια γονιών και παιδιών, συλλογή σχολικών ειδών για τα Παιδιά του Δικτύου, κλπ.

Δραστηριότητες κοινωνικοποίησης και ψυχαγωγίας

  1. ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
    Δημόσιες συναντήσεις με νομικούς, παιδιάτρους και επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων, με συγγραφείς παιδικού βιβλίου, με καλλιτέχνες και τιμητικούς εθελοντές του Δικτύου, με υπεύθυνους πολιτιστικών οργανισμών και οργανώσεων, σχετικά με δικαιώματα του παιδιού. Στόχος αυτών των συναντήσεων είναι η διερεύνηση σε βάθος των πιο ευαίσθητων δικαιωμάτων και η διατύπωση προτάσεων προς την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς, η δημοσιοποίηση και προβολή τους, η κοινωνική ευαισθητοποίηση.
  1. ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΜΟΥΣΕΙΑ, ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, ΕΚΔΡΟΜΕΣ
    Μια σειρά από εκδηλώσεις, ξεναγήσεις, επισκέψεις σε μουσεία, συναυλίες, προβολές ταινιών, εκδρομές. Κάθε μήνα το πρόγραμμα εμπλουτίζεται και δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετέχουν σε δράσεις μεγαλύτερης κοινωνικοποίησης και εξωστρέφειας, προφέροντας γνώσεις, ψυχαγωγία και δημιουργικότητα.
  1. ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ
    Σειρά δημόσιων συζητήσεων που παρουσιάζουν το έργο και τις προτάσεις των επιστημόνων- εθελοντών του Δικτύου σε ένα ευρύτερο κοινό. Μέσα στο πλαίσιο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών επικεντρώνουν σε θέματα πολιτισμού, παιδαγωγικής, ψυχολογίας, αρχιτεκτονικής κ.ά. ανοίγοντας ένας ευρύτερο διάλογο προβληματισμού και ανταλλαγής ιδεών.

Το «Δίκτυο» στο Κέντρο Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων

  1. Κέντρο για το Παιδί
    Ένας χώρος για παιδιά που λειτουργεί στο πλαίσιο του Κέντρου Αλληλεγγύης-Φρουραρχείο του Δήμου Αθηναίων, διαθέτει παιδαγωγό, κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο, ανοιχτός από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ (Δομοκού 2, 1ο όρ., απέναντι από τον Σταθμό Λαρίσης). Είναι ευπρόσδεκτα όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις φύλου, φυλής, εθνοτικής καταγωγής, χρώματος και θρησκεύματος. Το «Κέντρο» υποστηρίζει και προωθεί τα Δικαιώματα των Παιδιών με ατομικά και ομαδικά προγράμματα πολιτισμικού περιεχομένου. Είναι ένας ανοιχτός χώρος δημιουργικής & παιδαγωγικής δραστηριότητας με δωρεάν πρόσβαση, που δημιουργήθηκε με την υποστήριξη της Solidarity Now και των EEA Grants και το εβδομαδιαίο πρόγραμμα περιλαμβάνει βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες για παιδιά και γονείς: Παιδαγωγικές/Δημιουργικές ομάδες παιδιών προσχολικής ηλικίας *Ατομικά Παιδαγωγικά/Δημιουργικά προγράμματα παιδιών σχολικής ηλικίας *Ομαδικά Παιδαγωγικά/Δημιουργικά προγράμματα παιδιών σχολικής ηλικίας *Μαθησιακή υποστήριξη παιδιών σχολικής ηλικίας *Συναντήσεις γονιών-παιδιών στο πλαίσιο της Δια βίου Μάθησης *Ομαδική Ψυχολογική υποστήριξη παιδιών *Συμβουλές παιδιάτρου σε γονείς και παιδιά *Παροχή κοινωνικών υπηρεσιών (παραπομπές, επικοινωνία και διαμεσολάβηση με άλλους φορείς για κοινωνική υποστήριξη) *Ομάδες ελληνικής γλώσσας και Αραβικών *Συναντήσεις με εκπαιδευτικούς για θέματα σχολικής αγωγής *Συναντήσεις διαλόγου με ειδικούς επιστήμονες (παιδίατρο, γυναικολόγο, παιδαγωγό, κλπ.) *Δημόσιες συζητήσεις για τα Δικαιώματα του Παιδιού *Εκδηλώσεις μορφωτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα *Υποστήριξη οικογενειών με ρουχισμό και τρόφιμα. Σε συνεργασία και δικτύωση με κρατικές και δημοτικές υπηρεσίες, καθώς και με άλλους μη κερδοσκοπικούς φορείς και οργανισμούς, παρέχει πληροφόρηση, εμψύχωση και υποστηρίζει επίσης εξατομικευμένες ανάγκες παιδιών. Στο πλαίσιο λειτουργίας του Κέντρου Αλληλεγγύης συνεργάζεται κατά προτεραιότητα με τις συμπράττουσες οργανώσεις Άρσις (νομικές υπηρεσίες), Πράξις (ιατρικές υπηρεσίες) και Μαζί για το Παιδί (Συμβουλευτική γονέων και παιδιών).

Το «Δίκτυο» στην Τράιμπερ

  1. Ο ΝΕΟΣ ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ «ΔΙΚΤΥΟΥ» ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΡΑΙΜΠΕΡ
    (Πλ. Τράιμπερ 8, από Λιοσίων 19)
    Εγκαινιάσαμε στα τέλη του 2015 τον τρίτο χώρο του «Δικτύου» στην περιοχή του Στ. Λαρίσης, με την Έκθεση 25 σχολείων με θέμα το δ των δικαιωμάτων και την απονομή του σχετικού Βραβείου. Στο χώρο προβλέπεται η ανάπτυξη Δανειστικής Βιβλιοθήκης και των προγραμμάτων για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας έως 12 ετών, που ως τώρα πραγματοποιούνταν στο «Εργαστήρι Πολιτισμού» της Αλκαμένους. Προβλέπεται επίσης η πραγματοποίηση των εκδηλώσεων και προγραμμάτων της Καμπάνιας του Απριλίου 2016, καθώς και των καλοκαιρινών προγραμμάτων και Ομάδων Ανάγνωσης. Τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πλήρους λειτουργίας του χώρου και στο «Εργαστήρι Πολιτισμού» της Αλκαμένους 11 θα αναπτυχθούν τα τρέχοντα και τα νέα προγράμματα για εφήβους. Με το «Δίκτυο» στην Τράιμπερ προωθείται ο σχεδιασμός της δημιουργίας ενός δικτύου πολιτιστικών κυττάρων-κοινοτικών κέντρων στις λιγότερο ευνοημένες συνοικίες του Κέντρου της Αθήνας, τα οποία λειτουργούν σε ολοήμερη βάση και, κατά περίπτωση, σαββατοκύριακα. Ενός κοινωνικο-πολιτισμικού δικτύου που δρα με ευελιξία και συμπληρωματικότητα, απαντά στις εκάστοτε ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους, επεκτείνεται χωρίς να διογκώνεται συγκεντρωτικά και κάθε σημείο του διαθέτει σχετική αυτονομία και προσανατολισμό (αναφορικά με τον πληθυσμό, τις ηλικίες, το φύλο, τις δράσεις, κλπ).