Οι εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, φροντιστές των δομών φιλοξενίας υπήρξαν οι αφανείς ήρωες και στυλοβάτες του Further the Movement. Δημιούργησαν μια υπέροχη διακλαδωτή γέφυρα: Ανάμεσα στον αρχικό σταθμό του προγράμματος (Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού), τους ενδιάμεσους σταθμούς (6 δομές φιλοξενίας της Αττικής) και τον τερματικό σταθμό (Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού – Ακτίνα).
Διαβάστε τις εντυπώσεις τους από το Further the Movement:
- Ιωάννης Μανιός, Συντονιστής Δομής & Πανθέα Μιχάλη, Ψυχολόγος
(Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων « Little Pugad» της οργάνωσης «The HOME Project»)
“Το πρόγραμμα Further the Movement είχε αμεσότητα και άφηνε ελεύθερα τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τις προσωπικές τους ανάγκες και χαρίσματα. Ειδικά την περίοδο αυτή που έχει περιοριστεί η κίνησή τους, το μάθημα τους έδωσε ελευθερία κινήσεων και λειτούργησε θεραπευτικά”.
- Αγνή Δαρμή, Εργαζόμενη – Φροντίστρια ασυνόδευτων ανηλίκων
(Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων «Pugad» της οργάνωσης «The HOME Project»)
“Το πρόγραμμα Further The Movement κατάφερε να οργανωθεί και να έχει ανταπόκριση στους εφήβους κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης χρονιάς, κατά την οποία η πλειοψηφία των πολιτιστικών προγραμμάτων είχε αναστείλει τη λειτουργία τους. Παρά την επιβολή lockdown, το πρόγραμμα προσαρμόστηκε στις ανάγκες των νέων μέτρων λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντικότητα των δραστηριοτήτων για τους εφήβους. Συγκεκριμένα, διατήρησε επαφή με τους συμμετέχοντες και τις δομές που τους φιλοξενούν, παρέχοντας έτσι στα παιδιά ένα ασφαλές περιβάλλον και την αίσθηση της συνέχειας παρά την ρευστότητα που διακρίνει αυτήν την περίοδο. Παράλληλα όμως, τα μαθήματα έδωσαν τη δυνατότητα στους έφηβους συμμετέχοντες να εκτονώσουν την ενέργειά τους και να συμμετέχουν σε ένα ομαδικό project ενισχύοντας την αίσθηση του «ανοίκειν» σε μια ομάδα με κοινούς στόχους”.
- Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων του Δ.Ο.Μ.
“Σαν ομάδα εκπαιδευτικών, παιδαγωγών και κοινωνικών επιστημόνων θα λέγαμε ότι τα μαθήματα χορού που προσφέρονται για τους ασυνόδευτους ανήλικους είναι ελάχιστα οπότε το πρόγραμμα συνέβαλε στην κάλυψη του κενού που υπάρχει. Επιπροσθέτως, θα λέγαμε πως από τα προσφερόμενα προγράμματα χορού του παρελθόντος το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν από τα πιο οργανωμένα και η παροχή μαθημάτων υψηλών προδιαγραφών. Με χαρά θα υποδεχόμασταν ξανά ένα αντίστοιχο χορευτικό πρόγραμμα”.
- Νάνσυ Σαμουηλίδoυ, Εκπαιδευτικός
(Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων της οργάνωσης Medin)
“Οι υπεύθυνοι υπήρξαν συνεπείς και υποστηρικτικοί καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, πάντα διαθέσιμοι για οποιαδήποτε διευκρίνηση και βοήθεια. Ακόμη, το γεγονός ότι δημιουργήθηκε ένα πρόγραμμα συγκεκριμένα για ανήλικους πρόσφυγες που διαμένουν σε δομές φιλοξενίας , σε συνεργασία με επαγγελματική σχολή χορού προσέφερε στα παιδιά τη δυνατότητα να ξεφύγουν από τις περιορισμένες δραστηριότητες που συνήθως υπάρχουν και να και να γνωρίσουν μια άλλη πλευρά της χώρας που τα φιλοξενεί, δίνοντας τους προσλαβάνουσες χρήσιμες και ανάσες ψυχής στην καθημερινότητα τους . Πολύ σημαντικό επίσης, παρά τις δυσκολίες που έφερε όλη η συνθήκη με το lockdown, ότι έγιναν μαθήματα και εν μέσω καραντίνας αλλά και ότι δόθηκε παράταση χρόνου στο πρόγραμμα ώστε τα παιδιά να επιστρέψουν μετά στη σχολή για να κάνουν δια ζώσης ένα κλείσιμο σε όλη τη διαδικασία”.
- Φωτεινή Τσώνη, Εκπαιδευτικός
(Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων της οργάνωσης Ζεύξις)
“Μου άρεσε το γεγονός ότι τα κορίτσια κατάφεραν και ήρθαν σε επαφή με άλλα παιδιά και κυρίως το ότι παρά τις πρώτες αμφιβολίες, τελικά ξεπέρασαν τις αναστολές και κατάφεραν να χορέψουν μπροστά σε αγόρια, ενώ στην αρχή ήταν αρνητικές”.
- Άννα Σιβίλογλου, Εκπαιδευτικός
(Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων Οινόη της οργάνωσης –Ευρωπαϊκή Έκφραση)
“Η πρώτη επαφή των παιδιών με τον μοντέρνο χορό σε ένα μικτό γκρούπ μαθητών είναι πολύ σημαντικό για την ένταξη και κοινωνικοποίηση τους”.