ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ: 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Σας προσκαλούμε την Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου, στις 5μμ.
στο Αναγνωστήριο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, Δομοκού 2
(έναντι Μετρό Στ. Λαρίσης) σε εκδήλωση,
με την ευκαιρία της παρουσίασης  της κοινωνικο-πολιτισμικής έρευνας
του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού
στην περιοχή του Στ. Λαρίσης.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι,
ως προαπαιτούμενο της οργάνωσης και λειτουργίας του Εργαστηρίου Πολιτισμού.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
5μμ.
Δημοσθένης Δασκαλάκης
Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών
Έρευνα: «Η Κατάσταση των Παιδιών στην Ελλάδα: 2012»

5.45μμ.
Νέλλη Καμπούρη,  Δημήτρης Παρσάνογλου, Παύλος Χατζόπουλος
Ερευνητές
Έρευνα: Πέρα από την “αστική υποβάθμιση”: Αναζητώντας δημιουργικές διεξόδους και ωσμώσεις για τα παιδιά και τους γονείς
Κοινωνικο-πολιτισμική έρευνα στην περιοχή του Σταθμού Λαρίσης

6.15μμ
Στρογγυλό τραπέζι – τοποθετήσεις και σχολιασμός
Νέλλη Παπαχελά
Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας
του Δήμου Αθηναίων
Εκπρόσωπος της Δημοτικής Βιβλιοθήκης
Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις:
ΚΕΘΕΑ – ΜΟSAIC, PRAKSIS, ΜΕΤΑΔΡΑΣΗ, Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, ΠΕΨΑΕΕ – Κέντρο Ημέρας,  Κέντρο Ημέρας ΙΡΙΔΑ, Ένα Παιδί ένας Κόσμος, ΒΑΒΕΛ (ΣΥΝ-ΕΙΡΜΟΣ)
Εκπαιδευτικοί Δημοτικών  σχολείων της περιοχής

Συντονίζει:
Μυρσίνη Ζορμπά
Πρόεδρος του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού

ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Η κοινωνικο-πολιτισμική έρευνα στην περιοχή του Σταθμού Λαρίσης αποτέλεσε όχι μόνο βασικό εργαλείο γνώσης για τη δημιουργία του «Εργαστηρίου Πολιτισμού για Παιδιά», που ίδρυσε και λειτουργεί από τον περασμένο Οκτώβριο το «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού», αλλά και μια γενικότερη ερευνητική πρόκληση. Στόχος ήταν να  ξεπεραστεί η αξιωματική στερεοτυπική συζήτηση γύρω από την υποβάθμιση του Κέντρου της Αθήνας και, ιδιαιτέρως, της εξεταζόμενης περιοχής, και να επιχειρηθεί μια εμπειρική διείσδυση στις ανάγκες, στις δυνατότητες, στους εξαναγκασμούς, στα δίκτυα επικοινωνίας, στους πολιτισμικούς πόρους, καθώς  και στις στρατηγικές των υποκειμένων για την οικοδόμηση των όρων διαβίωσης και ανάπτυξης που προσφέρει η περιοχή στους κατοίκους της και, κυρίως, στους γονείς και τα  παιδιά.
Τα ευρήματα αναδεικνύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι-γονείς της περιοχής, αλλά σημαντική είναι και η καταγραφή του εκπαιδευτικού πλαισίου και του ρόλου των εκπαιδευτικών, καθώς και των επιθυμιών και των προσδοκιών που οι γονείς αισθάνονται και διαβλέπουν για το παρόν και το μέλλον των παιδιών τους. Δίχως να μπορεί  να ισχυριστεί κάποιος ότι η διαμορφωμένη εικόνα της αστικής υποβάθμισης δεν αποτελεί την κυρίαρχη εικόνα που έχουν  οι ίδιοι οι κάτοικοι για την περιοχή τους, η έρευνα καθιστά εμφανείς μέσα  σε αυτή την εικόνα  σημαντικές αποχρώσεις και  πολλαπλές διαβαθμίσεις που η υποκειμενική εμπειρία προσφέρει.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα να αναζητηθούν, σε μια επόμενη φάση, αξιοποιήσιμοι πολιτισμικοί πόροι και ροές που μπορούν να συντελέσουν αποφασιστικά στη βελτίωση, την ενδυνάμωση αλλά και την ανατροπή ακόμη μιας σύνθετης και δυναμικής πραγματικότητας που παρουσιάζεται συνήθως ως παθητική και λιμνάζουσα.