Εκδόσεις

TΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

“Είμαστε όλοι μαθητές, πρωτάκια, στο σχολείο της ζωής!

Αφού φαίνεται πως τα έχουμε κάνει, κυριολεκτικά και μεταφορικά, μούσκεμα με το περιβάλλον. Οι πάγοι λιώνουν, το κλίμα αλλάζει, τα δάση καίγονται με πρωτοφανή ρυθμό…
Γι’ αυτό αξίζει τον κόπο να κάτσουμε όλοι μαζί στο θρανίο και να μάθουμε τι δεν κάνουμε σωστά και πώς θα το διορθώσουμε…”

Αυτά αναφέρει η Ελένη Σβορώνου στον πρόλογο του νέου τρίγλωσσου βιβλίου-λευκώματος με τίτλο «Αλφαβητάρι της Ζωής», που δημιούργησε η ίδια για το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Α.Κ. Λασκαρίδη.

Πρόκειται για ένα αλφαβητάρι, μια μεγάλη ακροστιχίδα από το Α ως το Ω, που αντιστοιχεί σε κάθε γράμμα της ελληνικής αλφαβήτου ένα παγκόσμιο περιβαλλοντικό ζήτημα.

Ο στόχος είναι διπλός. Αφενός να προσφέρει ένα μικρό βοήθημα στα παιδιά που έρχονται από τις χώρες που μαστίζονται από τον πόλεμο και προσπαθούν να επιβιώσουν, να μάθουν ελληνικά και να επικοινωνήσουν.

Αφετέρου να δημιουργήσει μια κοινή γλώσσα για όλους/ες, ένα λεξιλόγιο που οφείλουμε όλοι/ες να γνωρίζουμε αν θέλουμε να μοιραστούμε ειρηνικά τον κόσμο μεταξύ μας και με τους άλλους ζωντανούς οργανισμούς.

Το βιβλίο αυτό είναι καρπός συλλογικής προσπάθειας. To έγραψε η Ελένη Σβορώνου, το πίστεψε το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού (και η παιδαγωγική του ομάδα ανέλαβε να το δοκιμάσει στην πράξη, στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Δικτύου), το εικονογράφησε ο Βασίλης Χατζηρβασάνης, το μετέφρασε στα φαρσί ο Aman Nazari και στα αραβικά ο Hesham Omar και το επιμελήθηκε ο Δημήτρης Παπακώστας. Τη γραφιστική επιμέλεια ανέλαβε ο Δημήτρης Χαλκιόπουλος.

Τις δραστηριότητες για τους εμψυχωτές/τριες και εκπαιδευτικούς έγραψε η Κούλα Πανάγου μαζί με τις συνεργάτιδες εθελόντριες του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Στέλλα Κυριάκου και Κατερίνα Σταυροπούλου. Το εισαγωγικό σημείωμα στις δραστηριότητες έγραψε η καθηγήτρια Λήδα Στεργίου. Την έκδοση υποστήριξε το Ίδρυμα Α.Κ. Λασκαρίδη και οι εκδόσεις Καλειδοσκόπιο έφτιαξαν ένα ακόμη βιβλίο με μεράκι και άποψη για τον κόσμο μας.

Διαβάστε περισσότερα για το Αλφαβητάρι της Ζωής εδώ.

 

ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΩ… ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ

Το σημειωματάριο των δικαιωμάτων του Δικτύου από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Για να γίνουν τα δικαιώματα του παιδιού πράξη!

«Το βιβλίο που κρατάς στα χέρια σου δεν είναι άλλο ένα βιβλίο. Δεν είναι ακόμα ένα σημειωματάριο. Είναι το βιβλίο που θα σε βοηθήσει να μάθεις και ελπίζουμε να σε κάνει να μην ξεχνάς τα δικαιώματά σου».

Με αυτά τα λόγια ξεκινάει ο πρόλογος του Σημειωματάριου, που σχεδιάστηκε από το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Στις σελίδες του θα βρεις παιχνίδια και γρίφους που ετοίμασε το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού για να περάσεις ευχάριστα αλλά κυρίως για να μάθεις με δημιουργικό τρόπο ποια είναι τα δικαιώματά σου, δηλαδή όσα προβλέπονται από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τα οποία η Ελλάδα, μαζί με άλλες 193 χώρες, έχει δεσμευτεί εδώ και 30 χρόνια ότι θα σέβεται και θα προστατεύει.

Εκτός από τις σελίδες του ξεχωριστού Σημειωματάριου, έχουμε σχεδιάσει μία σειρά από δημιουργικές δραστηριότητες που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και στοχεύουν στην κατανόηση των Δικαιωμάτων.

Περισσότερα εδώ.

Aν σας τα τραγουδήσουμε; Tα δικαιώματά μας έγινα τραγούδα!

Τα δικαιώματα του παιδιού, έγιναν τραγούδια από τα ίδια τα παιδιά, τραγουδήθηκαν από σημαντικούς Έλληνες μουσικούς και ερμηνευτές και κυκλοφορούν πλέον σε μια καλαίσθητη έκδοση από τη Μικρή Άρκτο και το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η εκστρατεία «Αν σας τα τραγουδήσουμε | Τα δικαιώματά μας γίνονται τραγούδι!» και η συγκέντρωση των στίχων (*συνολικά συγκεντρώθηκαν 284 στίχοι) ξεκίνησε με τη μορφή διαγωνισμού για παιδιά και έφηβους στο τέλος του 2019, με πρωτοβουλία του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Η εκστρατεία αυτή αποτέλεσε τη συνέχεια επιτυχημένου προγράμματος, που σκέφτηκε και υλοποίησε ο βραβευμένος συγγραφέας παιδικών βιβλίων και φίλος του Δικτύου, Αντώνης Παπαθεοδούλου, ο οποίος προβληματισμένος σχετικά με το κατά πόσο εφαρμόζεται στην πράξη η Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Παιδιού αναρωτήθηκε “Πώς θα μπορούσαν να γίνουν τα δικαιώματα πιο γνωστά; Μήπως μέσα από ένα τραγούδι; Μήπως αν σας τα τραγουδήσουμε;”

Από αυτή λοιπόν την εκστρατεία προέκυψαν 14 τραγούδια που περιλαμβάνονται στο βιβλίο/cd, τις σελίδες του οποίου κοσμούν έργα των: Μυρτώ Δεληβοριά, Ίρις Σαμαρτζή, Ντανιέλα Σταματιάδη, Χαρά Μαραντίδου, Αχιλλέας Ραζής, STMTS, Μάρια Μπαχά, Αλέξης Κυριτσόπουλος, Βασίλης Παπατσαρούχας και Παύλος Νικολακόπουλος. 

Μουσική- Ερμηνεία: Άγγελος Αγγέλου, Φωτεινή Βελεσιώτου, Γιώργος Γκώνιας, Σπύρος Γραμμένος, Φοίβος Δεληβοριάς, Νίκος Ζούδιαρης, Τατιάνα Ζωγράφου, Κώστας Λειβαδάς, Τζώρτζια, Σαββέρια Μαργιολά, Ανδριάνα Μπάμπαλη, Δημήτρης Μπασλάμ, Δάφνη Πανουργιά, Μαρία Παπαγεωργίου, Θοδωρής Παπαιωάννου, Κώστας Παρίσσης, Σταύρος Σιόλας, Μπάμπης Στόκας, Γιώργος Χαρωνίτης, Γιώργης Χριστοδούλου, Νεφέλη Φασούλη, Burger Project και  Dilemma.

Μάθετε περισσότερα για το “Αν σας τα τραγουδήσουμε” | Τα δικαιώματά μας γίνονται τραγούδι!” εδώ.

Αποκτήστε το βιβλίο/cd εδώ.

 

21+1 ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΓΡΑΦΟΥΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ 1821

Το 1821 «μίλησε» σε δημιουργούς, συγγραφείς και εικονογράφους, και τους άγγιξε: οι συγγραφείς έγραψαν φανταστικές ιστορίες με φόντο την Επανάσταση του 1821 και οι καλλιτέχνες τις εικονογράφησαν.

Στο βιβλίο μας δεν κάνουμε μάθημα Ιστορίας. Νιώθουμε την Ιστορία διαβάζοντας τα λογοτεχνικά γραπτά άξιων συγγραφέων! Και τη βλέπουμε, την Ιστορία, στις εικόνες που μας περπατούν σε μία πινακοθήκη μικρών έργων τέχνης από αγαπημένους εικονογράφους.

Διακόσια χρόνια πέρασαν από την Επανάσταση του 1821. Όμως οι ιδέες και οι αξίες της βρίσκονται δίπλα μας, σε κάθε βήμα!

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος και από τις πωλήσεις του ενισχύεται το έργο του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Μάθετε περισσότερα για το βιβλίο εδώ.

 

ΠΑΙΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ – ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΑΤΙΑ

Πρόκειται για έναν κατάλογο παιδικών βιβλίων, η θεματολογία των οποίων είναι τα δικαιώματα του παιδιού με επίκεντρο τη διαφορετικότητα και την κοινωνική συνοχή. Ο κατάλογος αποτελεί ένα εργαλείο για εκπαιδευτικούς που μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν στην τάξη ως αφορμή για συζητήσεις για τα δικαιώματα του παιδιού αλλά και ευαισθητοποίησης και δημιουργικής έκφρασης των παιδιών.

Ο κατάλογος προσφέρεται δωρεάν σε ενδιαφερόμενους/ες εκπαιδευτικούς.

Έκδοση 2010, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού – Eκδόσεις ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ

Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Το έντυπο αυτό περιέχει όλες τις ομιλίες Ημερίδας που οργάνωσε το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού με θέμα «Ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και το παιδικό βιβλίο».

Περισσότερα εδώ.

Έκδοση 2008, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Ε, ΦΙΛΕ!

Το βιβλίο περιέχει εξομολογήσεις παιδιών από 12 χώρες, που ζουν στην Ελλάδα ως μετανάστες/τριες, πρόσφυγες/ισσες ή παλιννοστούντες/ούσες. Τα κείμενα αυτά βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού για μαθητές/τριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με θέμα «Δρόμος μετ’ εμποδίων… με όραμα, προσπάθεια κι ελπίδα».

Σε αυτό το βιβλίο, τα παιδιά μιλούν με τα μάτια της ψυχής τους. Καταθέτουν την προσωπική τους εμπειρία, γεμάτη παράπονο, τραύματα, ανησυχίες αλλά και δίψα για δικαιοσύνη, αλληλεγγύη και αισιοδοξία για το μέλλον. Κοινό τους αίτημα ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και η αγάπη.

Έκδοση 2004,  Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού – Eκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

ΕΝΑ ΜΕΛΛΟΝ ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Πρόκειται για την έκδοση στα ελληνικά της μελέτης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την παιδική εργασία.

Έκδοση 2003, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού – Εκδόσεις ΟΔΥΣΣΕΑΣ

ΑΠΟ ΤΑ 3 ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

Το βιβλίο δίνει φωνή σε κείνους/ες που η φωνή τους δεν ακούγεται, στους/τις πρόσφυγες/ισσες και τους/τις μετανάστες/τριες, που φτάνουν από τα 3 σημεία του ορίζοντα και που αποτελούν στις μέρες μας, για την Ευρώπη και για τη χώρα μας, το κεντρικό πολιτικό και ανθρωπιστικό διακύβευμα.

Το βιβλίο αποτελεί προϊόν αργής ωρίμανσης, που προέκυψε από το φυτώριο πολιτισμικής βιοποικιλότητας του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού και από τις ανθρώπινες σχέσεις που αναπτύσσονται στους δύο χώρους του, στο Εργαστήρι Πολιτισμού και στο Κέντρο για το Παιδί, όπου καθημερινά δεκάδες παιδιά -προερχόμενα κατά το ένα τρίτο από ελληνικές οικογένειες και κατά τα δύο τρίτα από είκοσι επτά διαφορετικής εθνοτικής καταγωγής οικογένειες- συμμετέχουν σε παιδαγωγικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, που συντονίζουν μερικές δεκάδες εθελοντές/τριες.

Για όλες και όλους εμάς, που τα τελευταία χρόνια είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά, να συναναστραφούμε και να βιώσουμε ξεχωριστά καθένα από τα πρόσωπα και τις ιστορίες ζωής που κρύβει η προσφυγιά και η μετανάστευση, η ιδέα του βιβλίου ωρίμαζε σταδιακά, προκειμένου να ταξιδέψει η φωνή αυτών των δικών μας ανθρώπων έξω από τον περιορισμένο χώρο μας, να βρει την προσοχή που δικαιούται, να μαρτυρήσει από τη δική τους μεριά το βίωμα και το τραύμα τους.

“Πρέπει να ξεχάσω γιατί οι δυσκολίες είναι ακόμη μπροστά μας. Ήταν δύσκολος ο πόλεμος, αλλά πρέπει να μπορέσουμε να ξεχάσουμε για να προχωρήσουμε μπροστά”. (Abdul Moin Slon)

“Μερικές φορές νιώθουμε ότι δε θα ήμασταν ευπρόσδεκτοι στη χώρα μας επειδή είμαστε χριστιανοί και δεν είμαστε ευπρόσδεκτοι εδώ επειδή είμαστε Αφγανοί”. (Vahid Pejman)

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού παρουσιάζει την Έκθεση με τίτλο «Τα παιδιά που δεν πάνε διακοπές», στην οποία αναλύονται οι συνθήκες που αντιμετωπίζουν στην Ελλάδα τα παιδιά-πρόσφυγες και ιδιαίτερα η ευάλωτη κοινωνική ομάδα των ασυνόδευτων ανηλίκων αιτούντων διεθνή προστασία.

Η Έκθεση, που αποτελείται από έξι ενότητες, στηρίχθηκε στη συλλογή παρατηρήσεων και πληροφοριών από την εμπειρία του Δικτύου στο πεδίο και παρουσιάζει ζητήματα που αναφύονται σχετικά με την παιδική προστασία και την εφαρμογή της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η πλειονότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα ανήλικα άτομα σχετίζεται με τις διακρίσεις και την άνιση μεταχείριση που υφίστανται κατά την πρόσβασή τους ενώπιον των δημόσιων και διοικητικών αρχών, καθώς και στους τομείς της υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, την οικογενειακή κατάσταση, την εκπαίδευση, τη νομική τους εκπροσώπηση και τις νομικές διαδικασίες.

Περισσότερα εδώ.