Συμμετοχές στην Καμπάνια «Απρίλιος 2015-μέρες βιβλίου»

1. Διαπολιτισμικό Σχολείο Αλσούπολης
www.dipeaathin@sch.gr

«Οι διακοπές του Ναντιφέτ στην Αθήνα»
Τα παιδιά της A΄ τάξης παρουσίασαν την ιστορία «Οι διακοπές του Ναντιτφέτ στην Αθήνα», που έγραψαν στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος e-twinning “Euro tales… on the European School Radio”.

«Το πρώτο μου πολύγλωσσο λεξικό»
Τα παιδιά της Β΄ τάξης κατασκεύασαν ένα μικρό εικονογραφημένο λεξικό με σημαντικές λέξεις στις έξι μητρικές γλώσσες τους.

«Μας συγχωρείτε για τη διακοπή: Βιβλιοδιαφημίσεις»
Καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας το μάθημα διακοπτόταν από παιδιά άλλων τάξεων, που παρουσίαζαν κάποιο από τα βιβλία που δανείστηκαν από τη σχολική βιβλιοθήκη.

 

2. ΟΞΥΓΟΝΟ από το Μεταίχμιο
www.oxygono-metaixmio.gr
06

«Γνωρίζοντας τη Θεσσαλονίκη μέσα από τις τέχνες»
Μέσα από θεατρικές τεχνικές, οι μικροί μας φίλοι έδωσαν ζωή στα παλιά μαγαζάκια της Θεσσαλονίκης, διέσχισαν τα σοκάκια της, ταξίδεψαν με το τρένο στην ιστορία της και γέμισαν χρώματα τη μοναδική της παραλία. Συνοδοιπόροι στην ξεχωριστή αυτή καλλιτεχνική προσπάθεια ήταν η ποίηση και οι μαγικές νότες αγαπημένων κομματιών που παίρνουν τα παιδιά από το χέρι και τα καλούν να δημιουργήσουν τη Θεσσαλονίκη των ονείρων τους.

 

3. ΚΕΔΡΟΣ
www.kedros.gr

  

«Η μαύρη πεταλούδα»
Τη Δευτέρα 6 Απριλίου, στο Εργαστήρι Πολιτισμού, η συγγραφέας Έρη Ρίτσου αφηγήθηκε την ιστορία του καινούργιου της βιβλίου στα παιδιά του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

 

4. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
www.hcm.gr
Χωρίς τίτλο

«Η Αθήνα λέει την ιστορία της»
Μέσα από αυτό το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά με τη βοήθεια προσωπικών μαρτυριών, παλιών ιστοριών και μύθων, ανακάλυψαν την ιστορία της Αθήνας και των κατοίκων της. Εξοικειώθηκαν με τη ζωή στα παλιά χρόνια, με την αρχιτεκτονική στο πέρασμα του χρόνου και με τα αντικείμενα του εκθέματος «Σοφίτα» στο Παιδικό Μουσείο. Τέλος δημιούργησαν τη δική τους ιστορία για τη Σοφίτα του Μουσείου.

 

5. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΝΙΚΑΙΑΣ – ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
www.
nikaiarentislib.blogspot.gr
Untitled3 05

«Νίκαια: τι κρύβεται πίσω από το όνομα της πόλης μας;»
Μέσα από αυτό το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία της Κοκκινιάς, για τη ζωή των προσφύγων, καθώς και για τα «κρυμμένα μυστικά» της γειτονιάς. Τα παιδιά χάραξαν τις δικές τους διαδρομές στην Κοκκινιά και έφτιαξαν το δικό τους πολεοδομικό χάρτη.

«Διαδρομές στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη»
Τα παιδιά περπάτησαν στη γειτονιά, έμαθαν και ανέδειξαν την ιστορία της πόλης τους δημιουργώντας και αναρτώντας επιγραφές σε σημεία που άλλαξαν με το χρόνο.

 

 6. Δ/νση Π.Ε. Ανατολικής Αττικής/Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων –  Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
lesxhanagnosis.blogspot.gr/

«Παίζουμε με βιβλία στην πόλη»
Με σχολεία από τέσσερις περιοχές της Ανατολικής Αττικής περιπλανηθήκαμε στην πόλη και γνωρίσαμε σημαντικά σημεία της. Σταθήκαμε σε αυτά, διαβάσαμε αντίστοιχα βιβλία και παίξαμε φιλαναγνωστικά παιχνίδια. Έτσι,με το Δ.Σ. Μαλακάσας σταθήκαμε στη βρύση του χωριού και διαβάσαμε το «Κρυμμένο νερό» της Λιλής Λαμπρέλλη. Με το 2ο Δ.Σ. Γλυκών Νερών επανασχεδιάσαμε τη γειτονική του πλατεία μέσα από το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Το πλανόδιο πάρκο». Με το 2ο Δ.Σ. Παιανίας γνωρίσαμε το Μουσείο Βορρέ, ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης, με τη βοήθεια του «Παλιόπαιδου» της Αγγελικής Δαρλάση. Τέλος, με το Δ.Σ. Αυλώνας επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό μουσείο της πόλης, όπου διαβάσαμε παραδοσιακά παραμύθια από το «Τεσσεροφύλι» της Ζωής Βαλάση.

 

7. Πολιτιστικά Θέματα ΔΕ & ΠΕ Δυτικής Αττικής

«Βιβλιοϊστορίες στο πανί»
«Οι μηχανές του χρόνου»
«Δημιουργία αυτοσχέδιου παιδικού βιβλίου με χρήση υλικών του Μικελάντζελο Πιστολέττο»

 

8. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ
www.patakis.gr

     patakis

«Ημέρα Τριγωνοψαρούλη 2015»
Το Σάββατο 21 Μαρτίου, γιορτάσαμε την Ημέρα Τριγωνοψαρούλη, την ημέρα της ετερότητας και του σεβασμού στο διαφορετικό. Παρέα με τους φίλους του αγαπημένου μας λογοτεχνικού ήρωα, παίξαμε, κάναμε χειροτεχνίες και γίναμε όλοι μια μεγάλη παρέα ενάντια στις διακρίσεις και τον ρατσισμό.

 

10. 35ο Δ/Σ ΑΘΗΝΩΝ

«Λογοτεχνία και Κινηματογράφος»
Προβάλαμε τις ταινίες «Τα δελφινάκια του Αμβρακικού», «Ο ψύλλος», «Το καπλάνι της βιτρίνας» , «Ο κήπος με τα αγάλματα», «Τα παιδία δεν παίζει», επισκεφτήκαμε το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες με τη Λότη Πέτροβιτς και παίξαμε στη βιβλιοθήκη της τάξης μας με αφορμή το βιβλίο της Χριστίνας Φραγκεσκάκη « Να το πάρει το ποτάμι;».

 

11. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ IBBY – ΚΥΚΛΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
www.greekibby.gr
unnamed

«Aκτιβιστές Αναγνώστες – “Διαβάζω για την πόλη, στην πόλη”»
Ομάδα συγγραφέων, εικονογράφων, εκπαιδευτικών, βιβλιοθηκονόμων και φίλων του παιδικού βιβλίου, μελών του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου διάβασαν σε σχολεία, βιβλιοθήκες, ομάδες, αθλητικά κέντρα, και σε άλλους χώρους για παιδιά, κείμενα αγαπημένων συγγραφέων για την πόλη.

 

12. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ, Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ, Σ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ
Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων
dipe-tpe@dipe.chan.sch.gr

«Υπηρεσίες της Δημοικής Βιβλιοθήκης Χανίων και το Ψηφιακό Πρόγραμμα Ιστορικής Ανασκόπησης της Πόλης των Χανίων»

«Λέσχες Ανάγνωσης: Η Συμβολή της Φιλαναγνωσίας στην Κοινωνικο-γνωστική Ανάπτυξη των Μαθητών»

 

 13. Εκδόσεις Σαΐτα
www.saitapublications.gr

06

«Ο μαγικός σελιδοδείκτης»
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη φιλαναγνωσία βασισμένο στο παραμύθι «Ο μαγικός σελιδοδείκτης» του Ηρακλή Λαμπαδαρίου που διανέμεται δωρεάν από τις Εκδόσεις Σαΐτα. Μέσα από τη διαδραστική αφήγηση του παραμυθιού και τις δραστηριότητες που τη συνοδεύουν οι μαθητές ανακάλυψαν την αξία της ανάγνωσης, τα οφέλη του ψηφιακού βιβλίου και τη δύναμη της φαντασίας και της δημιουργικότητας.

 

14. ΟΠΑΝΔΑ – Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού & Νεολαίας Δήμου Αθηναίων www.facebook.com/CentralMunicipalLibraryofAthens
02

«Καληνύχτα Άλφονς.»
Παρουσίαση παιδικού βιβλίου – Εκδόσεις Μάρτη

 

15. Ιστορικό Αρχείο Εθνικής Τράπεζας
https://ha.nbg.gr
ethniki trapeza

«Όταν τα σπίτια μιλούν»
Με αφορμή το μικρό εικονογραφημένο διήγημα «Το σπίτι» (εκδόσεις Εν Πλω, 2010) η συγγραφέας του Φίλια Δενδρινού, κάλεσε τα παιδιά να δημιουργήσουν και τους γονείς να θυμηθούν. Μέσω της αφήγησης, των εικόνων του εικονογράφου του βιβλίου Χρήστου Κεχαγιόγλου, των τραγουδιών της Τατιάνας Ζωγράφου που συνοδεύουν το βιβλίο και σε συνεργασία με το τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Τράπεζας, μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν σε εικαστικές δράσεις και παιχνίδια λόγου.

 

16. 31ο Ν/Π Αθηνών
mail@31nip-athin.att.sch.gr

«Όταν τα σπίτια μιλούν»
Συμμετείχαμε στη δράση του Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Τράπεζας, «Όταν τα σπίτια μιλούν»

 

17. 102ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας

Με την Α΄ τάξη δουλέψαμε κειμένικά είδη της γειτονιάς μας σε συνδυασμό με το βιβλίο « Πλανόδιο Πάρκο» του Αντώνη Παπαθεοδούλου.

 

18. Α΄Δ/ νση Π. Ε. Αθηνών/ Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων
www.dipe-a-athin@sch.gr

Την Τρίτη 31 Μαρτίου, η Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθηνών, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Τοπικού Δικτύου «Βλέμμα στην πόλη», και σε συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, διοργάνωσε Ημερίδα και βιωματικά εργαστήρια, με τίτλο «Βλέμμα στην πόλη».

 

19. Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς/ Δήμος Καλλιθέας/ Δημοτική Βιβλιοθήκη Καλλιθέας
https://www.kallithea.gr/
https://www.piop.gr/

04 03

«Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στην Καλλιθέα»
Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Καλλιθέας και η Βιβλιοθήκη του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με ποικίλες δράσεις και ευχάριστες εκπλήξεις για τους μικρούς τους φίλους.

 

20. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
www.metaixmio.gr
06

«Μυστήρια στην πόλη»
Εκπαιδευτικό παιχνίδι με τη συγγραφέα Ελένη Σβορώνου.

 

21. PRAKSIS
www.praksis.gr
05

«Φωτογραφίζοντας την πόλη μου»
Οι μαθητές του 2ου Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Αθηνών, φωτογράφισαν σημεία της πόλης που αγαπούν με τα κινητά τους τηλέφωνα. Οι φωτογραφίες αυτές εκτυπώθηκαν και θα παρουσιάστηκαν σε έκθεση μέσα στο σχολείο. Στόχος ήταν η ανάδειξη της γειτονιάς των παιδιών και η έκφρασή τους μέσω της φωτογραφίας.

 

22. Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού
www.ddp.org.gr
diktio

«Η Πόλη είμαστε εμείς»

Ημερίδα
Η Ημερίδα οργανώθηκε σε συνεργασία με Δήμους, φορείς και εκπαιδευτικούς και άνοιξε τον διάλογο για την υπάρχουσα κατάσταση που αφορά τα παιδιά στην πόλη και τις βασικές κατευθύνσεις των υπηρεσιών και των δράσεων που αναπτύσσονται, των μη εξυπηρετούμενων αναγκών και της αναδιάρθρωσης που απαιτείται.

Στόχος της Ημερίδας ήταν να προκύψουν πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά, τις οικογένειές τους και τις τοπικές κοινωνίες, καθώς και να δοθεί η δυνατότητα στους Δήμους να οργανώσουν πιο αποτελεσματικά και να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους στα θέματα που αφορούν το παιδί.