Σημείο Επαφής «4o ΛΥΚΕΙΟ ΑΛΙΜΟΥ»

Σημείο Επαφής

 «4o ΛΥΚΕΙΟ ΑΛΙΜΟΥ»

18361040_1779234882389512_146531970l0_n

Μια ομάδα μαθητριών και  καθηγητριών από το 4ο Δημόσιο Γενικό Λύκειο Αλίμου διάβασε την εφημερίδα  μας «Αποδημητικά Πουλιά» και εξέφρασε την επιθυμία να μας γνωρίσει από κοντά για να ακούσει τIς σκέψεις μας, να ανταλλάξει ιδέες και απόψεις.

Έτσι κι έγινε!Το καλωσόρισμα ήταν θερμό, με χειροποίητα γλυκίσματα στα χέρια. Ακολούθησε μια συζήτηση γύρω από την εφημερίδα αλλά και γενικότερα για την ζωή ενός πρόσφυγα και ενός παιδιού της ελληνικής κοινωνίας, στην Ελλάδα. Μας έκαναν πολλές ερωτήσεις όπως τους κάναμε κι εμείς. Υπήρχαν πολλές απορίες απ’όλους μας. Αισθανόμασταν ελεύθερες και άνετες να απαντήσουμε σε όλα αλλά και να ρωτήσουμε για τα πάντα.

Μας άρεσαν πολύ ερωτήσεις όπως: Για ποιόν λόγο οι Αφγανοί μεταναστεύουν στην Ευρώπη; Ποια η  γνώμη σας για την Ελλάδα, Μπορούν τα κορίτσια από το Αφγανιστάν να επιλέξουν τον σύντροφό τους; Εάν δημιουργούσατε ένα ντοκιμαντέρ για την ζωή των κοριτσιών από το Αφγανιστάν, τί θα θέλατε να δείξετε;

Αυτές και πολλές ακόμη ερωτήσεις που δεχθήκαμε από τα παιδιά, μας έκαναν να νοιώσουμε οικεία.  Επιπλέον,  έδειξαν ότι οι διαφορετικές κουλτούρες και πεποιθήσεις  των ανθρώπων, τους ενδιαφέρουν και τις θεωρούν εξίσου σημαντικές με όλες τις άλλες.

Η ομάδα του 4ου ΓΕΛ Αλίμου, ετοιμάζει ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους για την εκπαίδευση των προσφύγων, εστιάζοντας στα κορίτσια και στις νεαρές γυναίκες που έχουν έρθει από το Αφγανιστάν, καταλήγοντας στα κοινά όνειρα και ελπίδες που μοιράζονται οι άνθρωποι από όλον τον κόσμο. Μας προσκάλεσαν να συμμετάσχουμε στο ντοκιμαντέρ το οποίο και ολοκληρώνεται σε λίγες εβδομάδες.

Ήδη κανονίζουμε τις επόμενες μας συναντήσεις.

Η συνάντησή μας εντάσσεται στο παράλληλο πρόγραμμα δράσεων του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού» με τίτλο «σημεία επαφής»,  που έχει ως στόχο την επικοινωνία των προσφύγων με την ελληνική πραγματικότητα και ευαισθητοποιημένες ομάδες Ελλήνων πολιτών, με στόχο τη  γνωριμία, την κατανόηση και τη γεφύρωση της απόστασης μεταξύ της ζωής εντός των στρατοπέδων με την εκτός αυτών πραγματικότητα.