Ένα σεμινάριο όπου διεθνώς βραβευμένοι ειδικοί στην παιδική ηλικία
εξηγούν πως μοιάζουν οι πρακτικές και οι χώροι που δημιουργούνται
με επίκεντρο το παιδί, και γιατί είναι σημαντικό για τα παιδιά
να κάνουμε τις ιδέες αυτές πραγματικότητα.
Η παρακολούθηση είναι δωρέαν, αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας στην ηλεκτρονική φόρμα.
*************************
Σχετικά με τους ομιλητές:
Dr Lynn McNair, OBE, Διευθύντρια της μονάδας ημερήσιας φροντίδας & βρεφονηπιακού σταθμού Cowgate Under Fives, Βοηθός Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde. Μέσα από την δουλειά της, η Lynn έχει ταξιδέψει ανά τον κόσμο εξερευνώντας την προσχολική αγωγή σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία, την Κίνα, την Κύπρο, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ισλανδία, την Ινδία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Σουηδία, την Νέα Ζηλανδία και τη Νορβηγία. Η Lynn έχει 14 πιστοποιήσεις στον χώρο της παιδικής ηλικίας μεταξύ των οποίων και το διδακτορικό της που απέκτησε το 2016, στο οποίο μελέτησε το πως βίωσαν νέα παιδιά την μετάβαση τους από την προσχολική αγωγή στο δημοτικό. Η Lynn έχει πάνω από 30 χρόνια επαγγελματική εμπειρία με νέους ανθρώπους σε διάφορους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς. Όπως έχει πει και η ίδια, η δουλειά της με τα παιδιά διέπεται από αξίες όπως η κοινωνική ισότητα, η χειραφέτηση, η δημοκρατία και από την πεποίθηση ότι τα παιδιά είναι πλούσια, δραστήρια, εφευρετικά όντα. Έχοντας βραβευτεί ως διευθύντρια του καλύτερου βρεφονηπιακού σταθμού στο Ηνωμένο Βασίλειο, και αφού έλαβε την καλύτερη σχετική αναφορά επιθεώρησης που έχει δωθεί, η Lynn βραβεύτηκε το 2009 με O.B.E. για την συνεισφορά της στο χώρο της παιδικής ηλικίας. Επιπλέον, η Lynn και η ομάδα της έλαβαν τη διάκριση ‘all excellent’ για την εργασία τους για ακόμα μια φορά, το 2014. Αυτό το επίτευγμα δεν έχει επαναληφθεί στον χώρο της παιδικής ηλικίας στη χώρα, και η διάκριση αυτή δεν έχει γίνει ποτέ σε οποιοδήποτε άλλο βρεφονηπιακό σταθμό. Η Lynn είναι μια βραβευμένη συγγραφέας. Έχει επίσης εργαστεί για την Υποεπιτροπή Δεοντολογίας του Σκωτσέζικου Συμβουλίου Κοινωνικών Υπηρεσιών (Scottish Social Service Council), αποκτώντας έτσι εμπειρία από πρώτο χέρι σχετικά με τις «παγίδες» και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες στο χώρο της παιδικής ηλικίας.
Δρ Χριστίνα Κωνσταντώνη, Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, Συν-διευθύντρια στο Centre for Education for Racial Equality in Scotland και Συνδεδεμένη Ερευνήτρια στο Centre for Research on Families and Relationships (CRFR). Η Χριστίνα ήταν Διευθύντρια Προγράμματος για το πτυχίο BA Childhood Practice για πέντε χρόνια (κατά τη διάρκεια των οποίων το πρόγραμμα έλαβε το βραβείο Investing in Children Membership Award). Η Χριστίνα είναι κοινωνιολόγος της παιδικής ηλικίας και της εκπαίδευσης, και κάτοχος MSc in Childhood Studies. Η Χριστίνα έχει εργαστεί σε κέντρα για την παιδική ηλικία στη Σκωτία και την Ελλάδα, σε οργανισμούς του τριτογενή τομέα που εργάζονται με παιδιά και σε κοινοτικά κέντρα. Η έρευνα της Χριστίνας επικεντρώνεται στο πως τα παιδιά βιώνουν διατομεακές ανισότητες, στα δικαιώματα των παιδιών τον καιρό της διττής ανθρωπιστικής κρίσης (λιτότητα / προσφυγικό),στις σχέσεις μεταξύ παιδιών και στην παιδαγωγική που διέπεται από τις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης. Έχει εμπλακεί σε πολλαπλά ερευνητικά πρότζεκτ καθώς και πρότζεκτ ανταλλαγής γνώσης σχετικά με τις διασταυρούμενες ταυτότητες, ανισότητες, τη συμμετοχή, και τα δικαιώματα των παιδιών. Η δουλειά της έχει εκδοθεί εκτεταμένα στο πεδίο των σπουδών της παιδικής ηλικίας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Έχει βραβευθεί με το College of Arts, Humanities and Social Sciences Recognition award 2016 για ‘Excellence in External Engagement’. Το 2015 της ανατέθηκε η έρευνα για την αξιολόγηση του Standard for Childhood Practice (το έγγραφο που ορίζει την γνώση, τις αξίες και τις επαγγελματικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τους μάνατζερ στο χώρο της παιδικής ηλικίας και των υπηρεσιών παιδικής μέριμνας), μετά από την οποία παρήγαγε μια αναθεωρημένη εθνική πολιτική η οποία διέπει την εργασία όλων των εργαζόμενων στο χώρο της παιδικής ηλικίας στη Σκωτία (Standard for Childhood Practice 2015 Revised). Έχει εργαστεί για, και είναι μέλος του Scottish Equalities in Youth Work Steering Group, του European Family Support Network καθώς και άλλων δικτύων.
Luke Addison, Διευθυντής του νηπιαγωγείου Riverside Cottage
Ο Luke διευθύνει μια υπηρεσία μέριμνας και εκπαίδευσης για παιδικές ηλικίες βασισμένη στο φυσικό περιβάλλον, την οποία ανέπτυξε κατά τη διάρκεια των 7 τελευταίων ετών σε μια καινοτόμο και βραβευμένη επιχείρηση. Το Riverside Cottage έχει κατακτήσει αναγνώριση στον τομέα της παιδικής ηλικίας για την μοναδική του προσέγγιση στα παιδιά και την εκπαίδευση τους – έχοντας αναπτύξει μια μη-ιεραρχική δομή που δίνει έμφαση στην καταστασιακή ηγεσία και η οποία είναι βασισμένη στις αρχές της δημοκρατίας, του σεβασμού, της πρόνοιας, της συμπόνιας και της βαθιά στοχαστικής πρακτικής. Πέρα από το να διδάσκει στο BA Childhood Practice, ο Luke διοργανώνει και επιτυχημένα event τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο (συνέδρια, εκπαιδευτικά σεμινάρια, συμβουλευτικές υπηρεσίες και ομιλίες). Έχει επίσης συνεργαστεί στενά με πολιτικούς και επαγγελματικούς φορείς όπως το Care Inspectorate (Σκωτσέζικος ρυθμιστικός φορέας για τις υπηρεσίες κοινωνικής εργασίας και κοινωνικής πρόνοιας), και έχει συγγράψει βασικά για την Σκωτσέζικη πρακτική έγγραφα όπως το ‘my world outdoors’. Έχει έντονο ενδιαφέρον στην γεωγραφία της παιδικής ηλικίας, μελετώντας το πως τα παιδιά νοηματοδοτούν και αντιμετωπίζουν τους χώρους στους οποίους βρίσκονται. Επιπλέον μελετά πως αυτή η νοηματοδοσία αλληλεπιδρά με τις σχέσεις εξουσίας, τους ψηφιακούς χώρους, την εννοιοποίηση του παιδιού ως παράγοντα, την κίνηση, την αλληλόδραση, το συναίσθημα και την δημιουργικότητα. Ο Luke έγραψε πρόσφατα ένα κεφάλαιο στο βιβλίο ‘Understanding Sustainability in Early Childhood Education: Case Studies and Approaches from Across the UK’ (2018), βασισμένος στο πάθος του για αειφόρες και βιώσιμες προσεγγίσεις.