Ο θαυμαστός κήπος της Αλίκης

Ένας ασφαλής ψηφιακός διαδικτυακός παιδότοπος, που θα αποτελεί δημόσιο χώρο συνάντησης, πληροφόρησης, δημιουργικότητας, ανταλλαγής ιδεών και εμπειριών των παιδιών ηλικίας 5 έως 12 ετών.

Η ιστοσελίδα θα είναι διαδραστική και θα περιλαμβάνει πηγές και πληροφορίες, βιβλία, μουσική, παιχνίδια, ξεναγήσεις,  και ιδιαίτερους χώρους έκφρασης για τα παιδιά που θα αφορούν:

α)  όλες τις τέχνες: λογοτεχνία,  ζωγραφική, μουσική, θέατρο, σινεμά και βίντεο, φωτογραφία, κόμικς

β) την κίνηση των ιδεών: βιβλία γνώσης, μουσικά ρεύματα, βιογραφίες καλλιτεχνών

γ) ξεναγήσεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, αίθουσες τέχνης, αίθουσες συναυλιών, όπερα και, γενικότερα,  χώρους πολιτισμού

δ) τη δυνατότητα συμμετοχής σε δράσεις που θα προάγουν στάσεις, συμπεριφορές και νοοτροπίες με σεβασμό στη διαφορετικότητα και την κατανόηση του Άλλου, την προαγωγή συλλογικού πνεύματος, την εξωστρέφεια, τον κοσμοπολιτισμό, τη δημιουργική δράση, την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών

ε) τη δυνατότητα να εκφράσουν τη δική τους ατομική ή ομαδική δραστηριότητα σε όλα τα παραπάνω και να αναπτύξουν διάλογο, κριτική και συμμετοχική εμπειρία

στ) τη δυνατότητα να συνδεθούν σε δίκτυα κοινών πολιτισμικών ενδιαφερόντων στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Ο Ελληνικός Παιδότοπος Πολιτισμού θα αγκαλιάζει την ιστορία και την παράδοση της χώρας μέσα από τη σύγχρονη ματιά και τις αξίες, θα ευνοεί διαφορετικές προσεγγίσεις και ερμηνείες. Θα ανοίγει διάλογο με τους δημιουργούς (συγγραφείς, εικονογράφους, μουσικούς, εικαστικούς, ηθοποιούς, σκηνοθέτες), με τους οργανωτές πολιτισμού (διευθυντές μουσείων, εκδότες, μουσικούς παραγωγούς), καθώς και με τους επιστήμονες (ιστορικούς, μουσικολόγους, θεωρητικούς τέχνης, ανθρωπολόγους). Θα προκαλεί τη συμμετοχή και την κριτική του παιδιού-χρήστη,  θεατή, επισκέπτη, δημιουργού.  Θα ωθεί στην δημιουργία σχεδίων ανάλυσης και σχεδίων δράσης. Θα εκπαιδεύει τα παιδιά στη χάραξη προσωπικής στρατηγικής ως αναγνωστών, δημιουργών,  οργανωτών. Θα προσφέρει ευκαιρίες για συλλογική εμπειρία και δράση. Θα μετατρέπει την διαδικτυακή συμμετοχή σε πραγματική, επιλέγοντας τρεις φορές το χρόνο θεματικούς άξονες στους οποίους θα καλούνται τα παιδιά να συμμετάσχουν  προετοιμάζοντας συλλογικά ή ατομικά δημιουργικά σχέδια. Οι συναντήσεις αυτές θα δίνουν την ευκαιρία της προσωπικής παρουσίασης και της κοινής βιωματικής εμπειρίας σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό παιδιών.