Τα παιδιά γνωρίζουν την κ. Μαριάνθη Λιάπη – Υπεύθυνη Σχεδιασμού και Διαχείρισης Ερευνητικών Προγραμμάτων

Συνάντηση των μαθητριών της Α2 τάξης του 2ου Γυμνασίου Χολαργού και της καθηγήτριας τους κας Βίλμας Μενίκη με την κα Μαριάνθη Λιάπη, Υπεύθυνη Σχεδιασμού και Διαχείρισης Ερευνητικών Προγραμμάτων στο Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων (TUC TIE Lab) της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Ευχαριστούμε πολύ την κα Λιάπη για τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα και την προθυμία της να απαντήσει στις ερωτήσεις των παιδιών!

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:

Η Μαριάνθη Λιάπη είναι Υπεύθυνη Σχεδιασμού και Διαχείρισης Ερευνητικών Προγραμμάτων στο Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων (TUC TIE Lab) της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης. Έχει αναπτύξει μια διεπιστημονική μεθοδολογία με την ονομασία «Εκπαιδότοποι», υπό την καθοδήγηση της Edith Ackermann, όπου συνδυάζει καλές πρακτικές από το συμμετοχικό σχεδιασμό, το design thinking και τη σύγχρονη κουλτούρα των maker spaces. Η έρευνά της επικεντρώνεται στην αναβάθμιση χώρων μάθησης και στον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επενδύοντας ταυτόχρονα στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και τη δημιουργική ενεργοποίηση των παιδιών.

Μεταξύ άλλων έχει στο ενεργητικό της ερευνητικά προγράμματα όπως το “Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα” στο Δήμο Αθηναίων (2016-2022) και στο Δήμο Χανίων (2019-2023) καθώς και το “Εργαστήριο ΠΟΙΩ” του Δήμου Αθηναίων. Τα ερευνητικά της project διερευνούν χώρους μάθησης και παιχνιδιού, maker spaces, μεταβαλλόμενα ευφυή περιβάλλοντα, ακραία περιβάλλοντα, δράσεις πολιτισμού με projection mapping, καθώς και τεχνικές οπτικής οργάνωσης και σχεδιασμού της πληροφορίας. Αποφοίτησε από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Massachusetts Institute of Technology, όπου σπούδασε με υποτροφία από το Ίδρυμα Fulbright. Ξεκινώντας τον Μάρτιο του 2022, υποστηρίζει για δεύτερη ακαδημαϊκή χρονιά το ρόλο της ως Fulbright Outreach Ambassador.

Για το πρόγραμμα:

Σκοπός του προγράμματος είναι η αποδόμηση του έμφυλου στερεοτύπου μέσα από την εμπλοκή των παιδιών – κοριτσιών και αγοριών, ηλικίας 9-12 – σε δραστηριότητες STEM με την συμμετοχή γυναικείων θετικών προτύπων από τα πεδία STEM που θα προέρχονται από παρόμοια περιβάλλοντα με εκείνα των παιδιών, έτσι ώστε να αναδειχτεί η πορεία τους φτάνοντας να κάνουν τα συγκεκριμένα επαγγέλματα. 4 γυναίκες πρότυπα θα συμμετέχουν σε συνάντηση/συζήτηση με παιδιά ηλικίας 9-12ετών γύρω από το επάγγελμα τους.

Προηγείται ένα εργαστήριο από την ομάδα των παιδαγωγών του Δικτύου σχετικά με το STEM και την γυναίκα που θα συναντήσουν, ώστε να βγάλουν τα ίδια τα παιδιά ερωτήσεις προς την γυναίκα- πρότυπο. Η συνάντηση αυτή βιντεοσκοπείται ώστε το τελικό βίντεο να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό υλικό για συζήτηση με σχολικές τάξεις από την ομάδα του Δικτύου.

*Το πρόγραμμα υλοποιείται με την υποστήριξη της Τράπεζας Eurobank και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση.